Denna hemsida använder cookies för att ge dig den bästa användarupplevelsen. Cookieinformationen lagras i din webbläsare och används till att känna igen dig när du återvänder till hemsidan. Informationen hjälper oss också att förstå vilka delar av sidan som du tycker är mest intressant och användbar.
Service och kommunikation
Genom enastående service & kommunikation kan du skapa goda relationer med kunder och intressenter.
Förståelse för kundförväntningar på god service & kommunikation
I din yrkesroll inom fastighetsbranschen har du daglig interaktion med många olika personer. För att kunna erbjuda enastående service & kommunikation som lever upp till kundernas förväntningar är det viktigt att först och främst förstå vad god service innebär för dina kunder och identifiera när och hur du kan tillhandahålla den.
Syftet med den här kursen är att ge dig en djupare förståelse för interaktionen mellan människor och att utrusta dig med verktyg för att hantera olika situationer och relationer, alltid med fokus på service & kommunikation.
Bli bättre på service & kommunikation
Under denna utbildningsdag kommer du att få konkreta tips om hur du kan höja servicegraden i din vardag. Dessutom kommer du att förstå hur människor påverkar varandra och varför kommunikationen är nyckeln till hur våra kunder uppfattar både oss som individer och hela verksamheten.
Samtalsstrategier och målgruppsanpassad kommunikation
Vi kommer att ge dig grundläggande kunskaper om mänskligt beteende och kommunikation. Du kommer att lära dig vad service innebär och hur vi kan matcha varandras förväntningar. Vi kommer att utforska olika samtalsstrategier och hur man anpassar sin kommunikation efter målgrupp och situation. Dessutom kommer vi att diskutera hur man kan förebygga och hantera missnöje samt använda icke-verbal kommunikation som ett verktyg för att förbättra serviceupplevelsen. Slutligen kommer vi att utforska hur man levererar kundnytta på bästa sätt.
Kursen vänder sig till
Vår kurs i service & kommunikation vänder sig till alla som på något sätt har kontakt med kunder, exempelvis uthyrare, receptionspersonal, förvaltare och fastighetschefer.
Förkunskaper
Det här är en grundkurs som inte kräver några förkunskaper.
Mer om kursen
Kursinnehåll
- Mänskligt beteende – grundläggande psykologiska begrepp
- Kommunikation – samspel, påverkan, anpassning
- Icke-verbal kommunikation
- Samtalstekniker – instruktion, coachning, hantera missnöje
- Service – Vad, När, Hur?
- Kundnytta
I kursavgiften ingår även
Kursmaterial, fika och lunch om inte annat specificeras.
Allmänna villkor
Här kan du läsa Newtons Allmänna Villkor
KURSER
ORT & STARTDATUM
Distans | 10 okt
OMFATTNING
1 dag
KURSAVGIFT
6 900 kr exkl. moms
Kontakt
Kicki Fäldt
Sälj & Marknadskoordinator
070-140 43 59
kicki.faldt@newton.se
Kontakt
Jessica Andersson
Utbildningsrådgivare
Göteborg / Malmö
Fler Fastighetskurser
Det är viktigt att företaget har välfungerande rutiner och dokumentation för allt som rör hyresgästbyte, förändringar, överlåtelser samt kontrakt.
Den 1 juli 2024 trädde omfattande förändringar i Hyreslagen i kraft. Dessa förändringar är avsedda för att säkerställa tryggare bostadsområden och påverkar både hyresgäster och hyresvärdar.
Identifiera källorna till skador, diskutera energieffektiva åtgärder och ge dig de nödvändiga verktygen för att förebygga och hantera fukt- och mögelproblem.
Vad kan vi hjälpa dig med?
Vi vill att det ska vara enkelt för dig att få svar på dina frågor och hjälp med ditt ärende. Om du inte hittar det du söker, tveka inte att kontakta oss – vi finns här här för att hjälpa dig!