English
English
Öppen för bokning

Service och kommunikation

Genom enastående service & kommunikation kan du skapa goda relationer med kunder och intressenter.

Förståelse för kundförväntningar på god service & kommunikation

I din yrkesroll inom fastighetsbranschen har du daglig interaktion med många olika personer. För att kunna erbjuda enastående service & kommunikation som lever upp till kundernas förväntningar är det viktigt att först och främst förstå vad god service innebär för dina kunder och identifiera när och hur du kan tillhandahålla den.

Syftet med den här kursen är att ge dig en djupare förståelse för interaktionen mellan människor och att utrusta dig med verktyg för att hantera olika situationer och relationer, alltid med fokus på service & kommunikation.

Bli bättre på service & kommunikation

Under denna utbildningsdag kommer du att få konkreta tips om hur du kan höja servicegraden i din vardag. Dessutom kommer du att förstå hur människor påverkar varandra och varför kommunikationen är nyckeln till hur våra kunder uppfattar både oss som individer och hela verksamheten.

Samtalsstrategier och målgruppsanpassad kommunikation

Vi kommer att ge dig grundläggande kunskaper om mänskligt beteende och kommunikation. Du kommer att lära dig vad service innebär och hur vi kan matcha varandras förväntningar. Vi kommer att utforska olika samtalsstrategier och hur man anpassar sin kommunikation efter målgrupp och situation. Dessutom kommer vi att diskutera hur man kan förebygga och hantera missnöje samt använda icke-verbal kommunikation som ett verktyg för att förbättra serviceupplevelsen. Slutligen kommer vi att utforska hur man levererar kundnytta på bästa sätt.

Kursen vänder sig till

Vår kurs i service & kommunikation vänder sig till alla som på något sätt har kontakt med kunder, exempelvis uthyrare, receptionspersonal, förvaltare och fastighetschefer.

Förkunskaper

Det här är en grundkurs som inte kräver några förkunskaper.

Mer om kursen

Kursinnehåll

  • Mänskligt beteende – grundläggande psykologiska begrepp
  • Kommunikation – samspel, påverkan, anpassning
  • Icke-verbal kommunikation
  • Samtalstekniker – instruktion, coachning, hantera missnöje
  • Service – Vad, När, Hur?
  • Kundnytta

I kursavgiften ingår även

Kursmaterial, fika och lunch om inte annat specificeras.

Allmänna villkor

Här kan du läsa Newtons Allmänna Villkor

KURSER

ORT & STARTDATUM

Distans | 10 okt

OMFATTNING

1 dag

KURSAVGIFT

6 900 kr exkl. moms

Kontakt

Kicki Fäldt

Sälj & Marknadskoordinator

070-140 43 59
kicki.faldt@newton.se

Kontakt

Jessica Andersson

Utbildningsrådgivare
Göteborg / Malmö

070-854 84 85
jessica.andersson@newton.se

Fler Fastighetskurser

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi vill att det ska vara enkelt för dig att få svar på dina frågor och hjälp med ditt ärende. Om du inte hittar det du söker, tveka inte att kontakta oss – vi finns här här för att hjälpa dig!

Vilket tillfälle vill du boka?