Klockan 7.30 i morse öppnades dörrarna till Stockholm City Conference Centre där Newton bjudit in till ett frukostseminarium med fokus på fastighetsbranschens varumärkeshantering. Med på gästlistan fanns ledande personer inom fastighetsbranschen så som VD:ar, kommunikations- och HR-chefer. Intresset för seminariet var stort vilket bidrog till ett fullsatt konferensrum.

 

Estefan saidacfter frukost och mingel hälsade Newtons VD Anders Carlson samtliga välkomna. Därefter tog Stefan Saidac vid som under en timma pratade om vikten av ett starkt varumärke och gav värdefulla råd att ta med sig för att optimera arbetet med att stärka sitt varumärke. Stefan har lång erfarenhet som rådgivare och strateg inom varumärkeshantering och företagskultur där starka varumärken som Vodka, H&M och IKEA är några av de meriter Stefan har på sin lista. Stefan bjöd på en mycket inspirerande föreläsning med många tänkvärda reflektioner.

 

Avslutningsvis presenterade Ove Norqvist, ordförande för utbildningsrådet inom AFF, AFF:s arbete med auktorisation av fastighetsförvaltare. Genom sin presentation ove nordqvistframhävde Ove vikten av auktoriserade fastighetsförvaltare och hur en auktorisation är ett värdefullt sätt att påverka fastighetsbolagens varumärken. Något som kommer bli mer och mer uppmärksammat framöver.

 

Vi på Newton tackar samtliga deltagande och ser fram emot att följa fastighetsbranschens varumärkesutveckling!