Uthyrning med fokus på försäljning och förhandling
NYHET! Arbetar du med bostadsuthyrning eller lokaluthyrning? Många fastighetsägare och förvaltare upplever idag att det är mer utmanande att hyra ut nyproducerade bostäder och lokaler, särskilt när hyrorna ligger på en högre nivå. Kanske märker du också att uthyrningsprocessen tar längre tid för vissa objekt?
Stärk dina säljargument vid uthyrning och förhandling
Kursen Uthyrning med fokus på försäljning och förhandling är särskilt framtagen för dig som ibland upplever att du skulle behöva fler och bättre ”säljargument” i diskussionen med en ny kund eller hyresgäst.
Vill du bli tryggare i kunddialoger, förhandla säkrare och bidra till fler lyckade uthyrningar? På denna kurs får du konkreta verktyg för att kommunicera affärsmässigt, bygga relationer och driva förhandlingar framåt oavsett om du är förvaltare, tekniker, uthyrare eller har en annan roll inom fastighetsförvaltning.
Stärk hela organisationens affärsförmåga
Dagens kundrelationer byggs i varje kontakt och varje medarbetare som möter hyresgäster eller intressenter påverkar affären. Genom att fler i organisationen utvecklar sin förmåga att kommunicera, förhandla och förstå försäljningsprocessen, skapas ett starkare helhetsintryck och bättre resultat.
Kursen ger dig dessutom en ökad förståelse för hur nya affärer kan identifieras och utvecklas. Något som är avgörande i en konkurrensutsatt marknad där varje kontakt kan bli en affärsmöjlighet.
Så använder du kunskaperna från kursen
Fastighetsbranschen är i ständig förändring och kraven på professionell kommunikation och affärsmässighet ökar. Kursen ger dig ett helhetsperspektiv på hur du driver affären framåt, från första kontakt till färdigt avtal.
Du får träna på verkliga situationer och utveckla din förmåga att agera tryggt och strategiskt i förhandlings- och uthyrningssammanhang samt att se nya affärsmöjligheter där andra ser vardag.
Kursen vänder sig till
Kursen riktar sig till dig som arbetar som uthyrare, förvaltare, teknisk förvaltare eller har annan roll inom fastighetsbranschen där du möter kunder och påverkar affären även om du inte har försäljning som huvuduppgift.
Mer om kursen
Kursmoment
Kommunikation och affärsmässig dialog – del 1
Bygg förtroende och nå fram med ditt budskap. Här får du verktyg för att kommunicera tydligt, anpassa din stil efter olika målgrupper och skapa förtroendefulla kundrelationer. Du lär dig hur du hanterar svåra samtal, identifierar kommunikationsstilar och stärker din genomslagskraft i möten och visningar.
Förhandling och försäljning vid uthyrning – del 2
Driv affären från behov till påskrivet avtal. Denna del fokuserar på hela försäljningsprocessen, från att identifiera kundens behov till att förhandla och stänga affären. Du lär dig strategier för att hantera invändningar, skapa win-win-lösningar och bygga långsiktiga kundrelationer. Du får också insikter i hur nya affärer kan identifieras och utvecklas i vardagen.
Kursinnehåll
Del 1
- Kommunikationens roll i kunddialogen
- Kommunikationsstilar och anpassning till målgrupp
- Affärsmässig dialog och relationsbyggande
- Praktiska övningar i mötessituationer och kundkontakt
Del 2
- Försäljningsprocessens steg, från prospekt till avslut
- Förhandlingsteknik och strategier
- Konflikthantering och invändningsbehandling
- Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter
- Rollspel och simuleringar av verkliga affärssituationer
Allmänna villkor
Här kan du läsa Newtons Allmänna Villkor
KURSER
ORT & STARTDATUM
1+1 dag
Distans | 11-18 mar
OMFATTNING
1 dag
KURSAVGIFT
12 900 kr exkl. moms
Företagsanpassad utbildning
Är ni flera i företaget som har samma utbildningsbehov eller finns det specifika företagsmål som inte täcks upp av en öppen kurs? Kontakta oss för en offert.



