English
English
Öppen för bokning

Uthyrning med fokus på försäljning och förhandling

NYHET! Arbetar du med bostadsuthyrning eller lokaluthyrning? Många fastighetsägare och förvaltare upplever idag att det är mer utmanande att hyra ut nyproducerade bostäder och lokaler, särskilt när hyrorna ligger på en högre nivå. Kanske märker du också att uthyrningsprocessen tar längre tid för vissa objekt?

Stärk dina säljargument vid uthyrning och förhandling

Kursen Uthyrning med fokus på försäljning och förhandling är särskilt framtagen för dig som ibland upplever att du skulle behöva fler och bättre ”säljargument” i diskussionen med en ny kund eller hyresgäst.

Vill du bli tryggare i kunddialoger, förhandla säkrare och bidra till fler lyckade uthyrningar? På denna kurs får du konkreta verktyg för att kommunicera affärsmässigt, bygga relationer och driva förhandlingar framåt oavsett om du är förvaltare, tekniker, uthyrare eller har en annan roll inom fastighetsförvaltning.

Stärk hela organisationens affärsförmåga

Dagens kundrelationer byggs i varje kontakt och varje medarbetare som möter hyresgäster eller intressenter påverkar affären. Genom att fler i organisationen utvecklar sin förmåga att kommunicera, förhandla och förstå försäljningsprocessen, skapas ett starkare helhetsintryck och bättre resultat.

Kursen ger dig dessutom en ökad förståelse för hur nya affärer kan identifieras och utvecklas. Något som är avgörande i en konkurrensutsatt marknad där varje kontakt kan bli en affärsmöjlighet.

Så använder du kunskaperna från kursen

Fastighetsbranschen är i ständig förändring och kraven på professionell kommunikation och affärsmässighet ökar. Kursen ger dig ett helhetsperspektiv på hur du driver affären framåt, från första kontakt till färdigt avtal.

Du får träna på verkliga situationer och utveckla din förmåga att agera tryggt och strategiskt i förhandlings- och uthyrningssammanhang samt att se nya affärsmöjligheter där andra ser vardag.

Kursen vänder sig till

Kursen riktar sig till dig som arbetar som uthyrare, förvaltare, teknisk förvaltare eller har annan roll inom fastighetsbranschen där du möter kunder och påverkar affären även om du inte har försäljning som huvuduppgift.

Mer om kursen

Kursmoment

Kommunikation och affärsmässig dialog – del 1

Bygg förtroende och nå fram med ditt budskap. Här får du verktyg för att kommunicera tydligt, anpassa din stil efter olika målgrupper och skapa förtroendefulla kundrelationer. Du lär dig hur du hanterar svåra samtal, identifierar kommunikationsstilar och stärker din genomslagskraft i möten och visningar.

Förhandling och försäljning vid uthyrning – del 2

Driv affären från behov till påskrivet avtal. Denna del fokuserar på hela försäljningsprocessen, från att identifiera kundens behov till att förhandla och stänga affären. Du lär dig strategier för att hantera invändningar, skapa win-win-lösningar och bygga långsiktiga kundrelationer. Du får också insikter i hur nya affärer kan identifieras och utvecklas i vardagen.

Kursinnehåll

Del 1

  • Kommunikationens roll i kunddialogen
  • Kommunikationsstilar och anpassning till målgrupp
  • Affärsmässig dialog och relationsbyggande
  • Praktiska övningar i mötessituationer och kundkontakt

Del 2

  • Försäljningsprocessens steg, från prospekt till avslut
  • Förhandlingsteknik och strategier
  • Konflikthantering och invändningsbehandling
  • Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter
  • Rollspel och simuleringar av verkliga affärssituationer

Allmänna villkor

Här kan du läsa Newtons Allmänna Villkor

KURSER

ORT & STARTDATUM
1+1 dag

Distans | 11-18 mar

OMFATTNING

1 dag

KURSAVGIFT

12 900 kr exkl. moms

Företagsanpassad utbildning

Är ni flera i företaget som har samma utbildningsbehov eller finns det specifika företagsmål som inte täcks upp av en öppen kurs? Kontakta oss för en offert.

Kontakt

Jonas Mileklint

Utbildningsrådgivare
Malmö/ Norr

073-396 52 17
jonas@newton.se

Kontakt

Jessica Andersson

Utbildningsrådgivare
Göteborg

070-854 84 85
jessica.andersson@newton.se

Kontakt

Kicki Fäldt

Sälj & Marknadskoordinator
Stockholm

070-140 43 59
kicki.faldt@newton.se

Vilket tillfälle vill du boka?