English
English
Öppen för bokning

Kommunikation som framgångsfaktor

Genom enastående service & kommunikation kan du skapa goda relationer med kunder och intressenter.

Förståelse för kundförväntningar på god service & kommunikation

I din yrkesroll inom fastighetsbranschen har du dagligen kontakt med många olika människor. Du kommunicerar bl.a. med boende, hyresgäster, myndigheter, entreprenörer och kollegor.

För att kunna ge en god service måste du först och främst ta reda på vad god service innebär för dina kunder och intressenter, samt identifiera när och hur du kan du kan tillhanda hålla denna.

Syftet med kursen är att ge dig en djupare förståelse för interaktionen mellan människor och att utrusta dig med verktyg, för att hantera olika situationer och relationer – alltid med fokus på en god relation, service och kommunikation.

Bli bättre på service & kommunikation

Under denna utbildningsdag kommer du att få konkreta tips om hur du kan höja servicegraden i din vardag. Dessutom kommer du att förstå hur människor påverkar varandra och varför kommunikationen är nyckeln till hur våra kunder uppfattar både oss som individer och hela verksamheten.

Du kommer få grundläggande kunskaper i mänskligt beteende och kommunikation. Du kommer att lära dig vad service innebär och hur vi kan matcha varandras förväntningar.

Samtalsstrategier och målgruppsanpassad kommunikation

Vi kommer utforska olika samtalsstrategier och hur man anpassar sin kommunikation efter målgrupp och situation. Dessutom kommer vi att diskutera hur man kan förebygga och hantera missnöje samt använda icke-verbal kommunikation som ett verktyg för att förbättra kundupplevelsen. Slutligen kommer vi att utforska hur man levererar kundnytta på bästa sätt.

Kursen vänder sig till

Vår kurs i service och kommunikation vänder sig till alla som på något sätt har kontakt med kunder, exempelvis områdestekniker, bovärdar, uthyrare, receptionspersonal och förvaltare.

Förkunskaper

Det här är en grundkurs som inte kräver några förkunskaper.

Mer om kursen

Kursinnehåll

  • Mänskligt beteende – grundläggande psykologiska begrepp
  • Kommunikation – samspel, påverkan, anpassning
  • Icke-verbal kommunikation
  • Samtalstekniker – instruktion, coachning, hantera missnöje
  • Service – Vad, När, Hur?
  • Kundnytta

I kursavgiften ingår även

Kursmaterial, fika och lunch om inte annat specificeras.

Allmänna villkor

Här kan du läsa Newtons Allmänna Villkor

KURSER

ORT & STARTDATUM

Malmö | 6 maj

OMFATTNING

1 dag

KURSAVGIFT

6 900 kr exkl. moms

Kontakt

Jonas Mileklint

Utbildningsrådgivare
Malmö/ Norr

073-396 52 17
jonas@newton.se

Fler Fastighetskurser

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi vill att det ska vara enkelt för dig att få svar på dina frågor och hjälp med ditt ärende. Om du inte hittar det du söker, tveka inte att kontakta oss – vi finns här här för att hjälpa dig!

Vilket tillfälle vill du boka?