Kommunikation som framgångsfaktor
Genom enastående service & kommunikation kan du skapa goda relationer med kunder och intressenter.
Förståelse för kundförväntningar på god service & kommunikation
I din yrkesroll inom fastighetsbranschen har du dagligen kontakt med många olika människor. Du kommunicerar bl.a. med boende, hyresgäster, myndigheter, entreprenörer och kollegor.
För att kunna ge en god service måste du först och främst ta reda på vad god service innebär för dina kunder och intressenter, samt identifiera när och hur du kan du kan tillhanda hålla denna.
Syftet med kursen är att ge dig en djupare förståelse för interaktionen mellan människor och att utrusta dig med verktyg, för att hantera olika situationer och relationer – alltid med fokus på en god relation, service och kommunikation.
Bli bättre på service & kommunikation
Under denna utbildningsdag kommer du att få konkreta tips om hur du kan höja servicegraden i din vardag. Dessutom kommer du att förstå hur människor påverkar varandra och varför kommunikationen är nyckeln till hur våra kunder uppfattar både oss som individer och hela verksamheten.
Du kommer få grundläggande kunskaper i mänskligt beteende och kommunikation. Du kommer att lära dig vad service innebär och hur vi kan matcha varandras förväntningar.
Samtalsstrategier och målgruppsanpassad kommunikation
Vi kommer utforska olika samtalsstrategier och hur man anpassar sin kommunikation efter målgrupp och situation. Dessutom kommer vi att diskutera hur man kan förebygga och hantera missnöje samt använda icke-verbal kommunikation som ett verktyg för att förbättra kundupplevelsen. Slutligen kommer vi att utforska hur man levererar kundnytta på bästa sätt.
Kursen vänder sig till
Vår kurs i service och kommunikation vänder sig till alla som på något sätt har kontakt med kunder, exempelvis områdestekniker, bovärdar, uthyrare, receptionspersonal och förvaltare.
Förkunskaper
Det här är en grundkurs som inte kräver några förkunskaper.
Mer om kursen
Kursinnehåll
- Mänskligt beteende – grundläggande psykologiska begrepp
- Kommunikation – samspel, påverkan, anpassning
- Icke-verbal kommunikation
- Samtalstekniker – instruktion, coachning, hantera missnöje
- Service – Vad, När, Hur?
- Kundnytta
I kursavgiften ingår även
Kursmaterial, fika och lunch om inte annat specificeras.
Allmänna villkor
Här kan du läsa Newtons Allmänna Villkor
KURSER
ORT & STARTDATUM
Malmö | 6 maj
OMFATTNING
1 dag
KURSAVGIFT
6 900 kr exkl. moms

Fler Fastighetskurser
Minska köpta tjänster och åtgärda enklare fel snabbare med utbildad personal. Lär dig reparera vitvaror och utför enklare service hos dina hyresgäster.
Träffa bostadsuthyrare från hela landet och utvecklas i din roll genom erfarenhetsutbyte, nätverkande och en inspirerande föreläsning. Kompetensträffen ger dig nya insikter och värdefulla perspektiv att ta med dig i ditt arbete.
CSRD skärper kraven på hållbarhetsrapportering i bygg- och fastighetsbranschen. Nu gäller det att förstå vad regelverket innebär i praktiken och hur ni kan möta kraven på ett sätt som stärker både verksamhet och affär. I den här kursen får ni konkret kunskap och verktyg för att ta kontroll över ert hållbarhetsarbete och ligga steget före.
Vad kan vi hjälpa dig med?
Vi vill att det ska vara enkelt för dig att få svar på dina frågor och hjälp med ditt ärende. Om du inte hittar det du söker, tveka inte att kontakta oss – vi finns här här för att hjälpa dig!
